Het E-mail account aanmaken in je mailprogramma


Belangrijk: Alvorens je mail wilt versturen en ontvangen, dien je een mailbox aan te maken. Dit kun je doen in het PLESK Controlpanel.
Bij het aanmaken van de mailbox, definieer je een mail-username (bijvoorbeeld "info") en een password die bij deze mailbox hoort.
Deze username en password dien je te gebruiken bij het controleren van de mail (zie hieronder).
Zie voor het aanmaken van een mailbox overigens ook de flash video tutorial "Een POP E-mail account aanmaken".

Mailprogramma instellingen


Maak in je mailprogramma een nieuw (e-mail)account aan (raadpleeg indien nodig de helpfunctie van je mailprogramma) en vul de velden als volgt in:

Gebruikersinformatie / User information
  • Uw naam / Your name: je naam (of wat dan ook :)
  • E-mailadres / E-mail address: het betreffende (door jou aangemaakte) e-mailadres

    Servergegevens / Server information
  • Inkomende e-mailserver (POP/POP3) / Incoming mail server (POP/POP3): jouwdomein.nl
  • Uitgaande e-mail (SMTP) / Outgoing mail server (SMTP): hier dien je de uitgaande mailserver van je Internet Service Provider; neem bij twijfel contact op met je Internet Service Provider

    Aanmeldingsgegevens / Logon information
  • Gebruikersnaam / User name: het betreffende (door jou aangemaakte) mail username (dus alles vóór het apenstaartje van het e-mailadres)
  • Wachtwoord / Password: het betreffende (door jou ingevulde ) password. Vink het vakje "Wachtwoord onthouden" / "Remember password" aan om te voorkomen dat je steeds opnieuw je wachtwoord moet invoeren

    Het mailaccount is nu aangemaakt en klaar voor gebruik. Eventueel kun je het account nog even testen en/of nog meer instellingen doen onder "Meer instellingen" / "More settings".

    Terug naar faq
  • disclaimer   |   privacy   |   voorwaarden copyright © 2018 pleskprovider, alle rechten voorbehouden